Jak wskazaliśmy w naszym ostatnim wpisie, zamiast w formie papierowej możemy otrzymać szereg informacji na tzw. trwałym nośniku. Nośnik ten jest zatem pewnym zmiennikiem formy papierowej. Czym zatem jest trwały nośnik? Ustawa o prawach konsumenta definiuje go jako materiał lub
Jednym z podstawowych praw konsumenta jest prawo do informacji. Uzyskanie prawdziwych i dokładnych informacji pozwala bowiem konsumentowi podjąć racjonalną decyzję, czy dokonać zakupu określonej usługi lub produktu oraz jak wykonywać swoje prawa i obowiązki z umowy. Zatem taka
Kolejna wizyta w sklepie i kolejna reklamacja. Zebrałam się, aby zareklamować zmechaconą w praniu bluzkę. Niestety, zamiast zwrotu pieniędzy, ekspedientka zaoferowała mi wybór innej bluzki w tej samej cenie. Nie byłam zbyt uszczęśliwiona, bo po tym jak bluzka się
Koleżanka poskarżyła mi na nieudany zakup. Skuszona przeceną kupiła sobie markowe botki w eleganckim sklepie, do którego pierwszy raz odważyła się wejść. Tymczasem po jednym użyciu drogie botki się rozkleiły! Oddała je do reklamacji żądając wymiany lub naprawy. Nie było
Ostatni nasz wpis dotyczył obowiązku informowania konsumentów o cenie towarów. Oczywiście obowiązek taki nie dotyczy tylko zakupów w supermarkecie, ale też innych sytuacji, gdy klienci nabywają towary lub usługi. W szczególności zgodnie z art. 17 ustawy z dnia 30
Dzisiaj byłam w supermarkecie. Na półce leżała cała paczka przecenionych rajstop, więc zachęcona sięgnęłam po nie. Jednak, gdy sprawdziłam paragon, to - ku mojemu zdumieniu - na nim widniała zupełnie inna cena za te rajstopy. Kwota ta nie miała nic
Zacząć się zdrowo odżywiać, co najmniej trzy godziny sportu w tygodniu, spędzać więcej czasu z rodziną w parku, a mniej na zakupach… Czy i dla Państwa taka lista brzmi znajomo? Czy może i Państwa noworoczne postanowienia brzmią podobnie? Tymczasem mimo
Wczoraj stałam w kolejce do kasy w sklepie. Nerwowo przytupywałam, bo jeszcze miałam w planach… Ach, czego nie miałam w planach! Jednak przede mną stała jakaś wyjątkowo kłótliwa klientka. Pani chciała zareklamować mikser, ale nie miała już paragonu. Sprzedawczyni bezskutecznie
Ostatnio odwiedziłam sąsiadkę, aby poplotkować przy kawie. Jednak nie udało nam zbytnio porozmawiać, bo cały czas dzwoniły do niej telefony. Podczas gdy ona cierpliwie tłumaczyła kolejnym sprzedawcom, że ”nie, nie chcę kupić nowych garnków”, ani „nie, nie potrzebuję
Jestem zupełnie załamana! Zaprosiliśmy Pana Mateusza do nas do domu na prezentację i oto mamy odkurzacz. Najnowocześniejszy, najładniejszy i … najdroższy. Córka z zięciem się obrazili. Może mają trochę racji. Nie chcieliśmy dołożyć się im do nowego samochodu, a teraz