Żałuję, że to kupiłam!

 

 

Nie ukrywam, że gdy kupowałam ten rowerek dla Piotrusia, miałam przed oczyma jego uśmiechniętą buzię. Chciałam wszystkim zrobić niespodziankę i zupełnie nie wiedziałam, że moja córka też mu kupi rowerek! Uważam, że powinna mi to powiedzieć! I to znacznie wcześniej niż w dzień Wigilii! Może uda się zamienić ten rowerek w sklepie na jakąś hulajnogę?

 

 Jako konsument w niektórych przypadkach sprzedaży mamy prawo do zmiany decyzji.

Jest to prawo do odstąpienia od umowy. Aby dokonać odstąpienia, konsument powinien przekazać sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. W takim przypadku, w świetle prawa, umowa będzie uznawana za niezawartą. Konsument nie jest obowiązany podawać przyczyny zmiany decyzji.

 

Jeśli zakupu dokonujemy w sklepie stacjonarnym zwrot towaru pełnowartościowego jest możliwy tylko, gdy takie zasady ustanowił sprzedawca. Warto zatem upewnić się przez zakupem, czy i na jakich warunkach przysługuje nam prawo zwrotu towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym.

 

Natomiast jeśli zakupu dokonujemy w drodze umowy na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, przysługuje nam ustawowe prawo do odstąpienia od takiej umowy sprzedaży w terminie 14 dni. Umową zawieraną na odległość będzie na przykład telesprzedaż czy zakupy przez Internet. Umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorstwa to dla przykładu zakup dokonany w domu konsumenta lub na pokazie w hotelu bądź na wycieczce, w trakcie której oferuje się uczestnikom określone produkty.

 

Warto pamiętać, że co do zasady 14-dniowy termin na odstąpienie liczy się od następnego dnia po otrzymaniu przez konsumenta towaru. Dla zachowania tego terminu wystarczy wysłanie do sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu.

 

Źródła prawa:

Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz.827 ze zm.)

Udostępnij:
Napisane przez: Prawo i Ja